MAT 2015
Den 11–12 September, 2015 hölls evenemanget MAT av Växjö Kommun.
Det unika med det evenemanget ligger i kombinationen forum och upplevelser tillsammans med flera olika aktörer. Målsättningen är många olika röster där den gemensamma nämnaren är att det på något sätt handlar om en närproducerad, småskalig & hållbar måltid.
Genom att flera parter går samman som avsändare till MAT når vi en betydligt större och bredare målgrupp än vad var och en har möjlighet till själva. Eftersom alla evenemang handlar om att skapa upplevelser som på ett eller annat sätt förstärker ett budskap engageras många ”ambassadörer”. Det är tveklöst det effektivaste redskapet för att sprida information.
En individ, som med alla sina fem sinnen upplever något som positivt är mycket mottaglig för information och budskap. I dagens moderna samhälle där människor reser när och fjärran och använder Internets alla möjligheter kan ett event sätta avtryck långt från den plats där eventet genomförs.
MAT skiljer sig på detta sätt från andra matevent i landet. Det är endast genom samarbete som vi kan göra skillnad, skapa förändring och sätta Sverige på kartan både för oss själva som invånare såväl som för turister.
MAT arrangeras och basfinansieras av Växjö kommun & Region Kronoberg, i nära samarbete med Länsstyrelsen i Kronobergs län. MAT produceras och projektleds av Växjö & Co AB på uppdrag av arrangörens styrgrupp.
Det unika med det evenemanget ligger i kombinationen forum och upplevelser tillsammans med flera olika aktörer. Målsättningen är många olika röster där den gemensamma nämnaren är att det på något sätt handlar om en närproducerad, småskalig & hållbar måltid.
Genom att flera parter går samman som avsändare till MAT når vi en betydligt större och bredare målgrupp än vad var och en har möjlighet till själva. Eftersom alla evenemang handlar om att skapa upplevelser som på ett eller annat sätt förstärker ett budskap engageras många ”ambassadörer”. Det är tveklöst det effektivaste redskapet för att sprida information.
En individ, som med alla sina fem sinnen upplever något som positivt är mycket mottaglig för information och budskap. I dagens moderna samhälle där människor reser när och fjärran och använder Internets alla möjligheter kan ett event sätta avtryck långt från den plats där eventet genomförs.
MAT skiljer sig på detta sätt från andra matevent i landet. Det är endast genom samarbete som vi kan göra skillnad, skapa förändring och sätta Sverige på kartan både för oss själva som invånare såväl som för turister.
MAT arrangeras och basfinansieras av Växjö kommun & Region Kronoberg, i nära samarbete med Länsstyrelsen i Kronobergs län. MAT produceras och projektleds av Växjö & Co AB på uppdrag av arrangörens styrgrupp.
Medverkande
Calle Sand
Produktionsteam
Sameer Al Rassam
Daniel Westergren